Wednesday, January 4, 2012

RÖPORTAJ: AYNUR AYDIN


- İlk albümünüz ‘’12 Çeşit La La La’’ ile müzik marketlerde yerinizi aldınız. Öncelikle bu albümün ortaya çıkış hikayesini öğrenmek istiyorum. 

 2 sene önce İsveç'e yerleştim ve Tony Nilsson ile çalışmaya başladık. İlk fikir sadece bir İngilizce albüm çıkarmaktı, Almanya piyasası için… Daha sonra Türkçe albüm kararı aldık.
Albüm prodüksiyonu bitmeye az kala Henrik Jansson dahil oldu...(Britney Spears, Pink gibi isimlerin aranjörü) onunla birlikte Prag’a gittik senfoni orkestrasıyla canlıları çaldık ve albüm bambaşka bir boyuta girdi. Umduğumdan çok daha güzel oldu. Türkçe versiyonunda ise büyük söz yazarlarıyla çalıştım... Günay Çoban, Fettah Can, Aşkın Tuna gibi isimlerle..bu da ayrı bir ruh kattı albüme..Sonuçtan çok memnunum ve gururla Türk müzik piyasasına sundum.
 
- Albümü İngilizce şarkılarla yurt dışında lanse etmek yerine Türkiye üzerinden tanınmayı tercih ettiniz. Bu kararınızda yapımcınız Bülent Seyhan’ın nasıl bir etkisi oldu? 

O nun fikriydi, ben ilk Almanya da çıkarmak istedim. İlk Türkiye de çift albüm çıkartalım dedi, bende tamam dedim.

- Albümde Fettah Can, Aşkın Tuna, Günay Çoban gibi önemli söz yazarlarını görüyoruz. Nasıl bir araya geldiniz söz konusu isimlerle?
 
Taxim edisyon bizim görüşmemizi sağladı. Parçaları yollamışlar, bir kız var çalışmak istermisiniz diye, onlarda sesimi ve şarkıları çok beğenmişler. Ve çok büyük bir sevgiyle projeye dahil oldular. Onlar olmasaydı bu kadar güzel olamazdı. Onların enerjisi büyüsü albüme yansıdı. 


- Uzun süre yurt dışında yaşamış birisi olarak Türkçe şarkılarda gördüğümüz üzere aksanınız çok düzgün. Nasıl başardınız bunu?  

Sadece Türkçe de değil, İngilizce de aksansız okuyorum. Onu ben müzik kulağıma borçluyum herhalde:-)
 
- Sizin bu kısa sürede albüme aldığınız tepkiler ne yönde?   

Çok olumlu. Çok büyük bir sevgiyle beni benimsediler, çok mutlu oldum.

-Genelde ilk albümünü yayımlayan şarkıcılar hep birilerine benzetilir, kıyaslanır. Bir nevi yakıştırma yapılır.
Sizde böyle bir durum oldu mu?
 
Bu soruyu çok sordular, ama ben gerçekten Türk müzik piyasasında kimseyi bana benzer göremiyorum...Sound’um çok farklı  oldu. Hadise diyen oluyor bazen Hande Yener ama dediğim gibi ben bir ortak yön bulamıyorum.
 
-Aynur Aydın kimleri dinler? Kimlerden etkilenir?
 
Daha çok yabancı müzik dinlerim, klasik müziği çok severim. Einaudi hastasıyım... Türk sanatçılardan Tarkan, Sıla, Nil Karaibrahimgil, Sezen Aksu, MFÖ dinlerim.
 
 - Albümle beraber planlarınız neler? Sahne çalışmaları, imza günleri ?  

Şu an promosyon aşamasındayız...Konserler bu sene ama mutlaka olacak..ve sabırsızlıkla o anı bekliyorum.
 
-Şarkıların yurt dışında tanıtılması için bir program belirlendi mi? Yurt dışında nasıl bir ekiple ilerleyeceksiniz?
 
Almanya da Warner Music ile anlaştım...onlar zaten gerekeni yapacaktır..İsveç de Şu an görüşmeler sürüyor..  

-Son olarak Hayat Müzik Platformu okurlarına neler söylemek istersiniz?
 
Müzikle dolu bir sene diliyorum...

Röportaj:Ahmet ERTEN/Hayat Müzik/2012

No comments: