Şirketler için içerik pazarlamasının önemi artmaya devam
ediyor. Bununla birlikte yeterli ve doğru içerik üretmenin de zorluğu dikkat
çekiyor. Bu zorluk içerik sağlayıcılar ve geliştiricilerin rolünü de ciddi
anlamda artırıyor.
B2B için içerik pazarlamasında
içerik oluştururken, müşteri
feedbacklerini, referansları ve olumlu yorumları kullanabilirsiniz.
Geçmiş dönemlerde ilgi çekmiş,
merak uyandırmış ve şirkete değer kattığına inandığınız eski içerikleri farklı
şekillerde yeniden paylaşabilirsiniz.
Şirketinizin sponsor oldukları
etkinlikler, yer aldığı sosyal sorumluluk projelerini de içerik olarak hedef
kitlenize sunmalısınız.
Şirketinizin pazarlama direktörü,
kurumsal iletişim yöneticisi gibi marka iletişimini ve pazarlama stratejilerini
belirleyen isimlerin katıldığı workshopları da içerik olarak hedef kitlenize
sunabilirsiniz. (Video’lu paylaşımlar
bu noktada tercih edilebilir)
İçerik oluşturmak kadar bu
içeriği hangi kanallardan dağıtacağınızı seçmek de önemli bir karardır.
Yapılan istatistiklere göre
sosyal medya kanallarının halen ilk sırada olduğunu görüyoruz. Bu aşamada hangi sosyal medya kanalları
üzerinden iletişim kuracağınız da önemli. Örneğin görsel ağırlıklı içerikler
üretiyorsanız-üretmeniz gerekiyorsa- facebook ya da pinteresti tercih
etmelisiniz. Ancak B2B pazarlamada
Linkedin’in sizin için çok önemli olduğunu da unutmamalısınız. Liknedin’de
içerik paylaşmanın yanında gruplarda aktif olmak, yardımcı ya da değerli bir şeyler
ekleyerek katkıda bulunabileceğiniz tartışmalarda bulunabilirsiniz.
Sosyal medya kanalları, web
siteniz gibi blogların önemi de burada kendini kolaylıkla gösterebiliyor.
İçeriklerinizin bloglarda yer alması, konuşulması, bloglardan içeriklerinize
gelen yorumlar ve bu sayede yaratılan etkileşim firmanız için çok büyük önem
taşımaktadır.
İçerik pazarlamanın durumunun
2013 yılı için oldukça parlak olduğu rahatlıkla söylenebilir. Ve B2B pazarlayıcıları gelecek yılda içerikle daha çok şey yapmayı
dört gözle bekliyorlar. İçerik
bütçesi ayrıca artırılacak ve B2B
kurumları içerik üretimini artırmak için hem kurum içi hem dış kaynakları
kullanıyor olacak.
Bu yazı oluşturulurken http://www.socialmediaexaminer.com/ sitesinden yararlanılmıştır.
No comments:
Post a Comment