Wednesday, April 10, 2013

B2B İÇİN İÇERİK PAZARLAMASI


Şirketler için  içerik pazarlamasının önemi artmaya devam ediyor. Bununla birlikte yeterli ve doğru içerik üretmenin de zorluğu dikkat çekiyor. Bu zorluk içerik sağlayıcılar ve geliştiricilerin rolünü de ciddi anlamda artırıyor.

B2B için içerik pazarlamasında içerik oluştururken, müşteri  feedbacklerini, referansları ve olumlu yorumları kullanabilirsiniz.
Geçmiş dönemlerde ilgi çekmiş, merak uyandırmış ve şirkete değer kattığına inandığınız eski içerikleri farklı şekillerde yeniden paylaşabilirsiniz.
Şirketinizin sponsor oldukları etkinlikler, yer aldığı sosyal sorumluluk projelerini de içerik olarak hedef kitlenize sunmalısınız.

Şirketinizin pazarlama direktörü, kurumsal iletişim yöneticisi gibi marka iletişimini ve pazarlama stratejilerini belirleyen isimlerin katıldığı workshopları da içerik olarak hedef kitlenize sunabilirsiniz.     (Video’lu paylaşımlar bu noktada tercih edilebilir)
İçerik oluşturmak kadar bu içeriği hangi kanallardan dağıtacağınızı seçmek de önemli bir karardır.


Yapılan istatistiklere göre sosyal medya kanallarının halen ilk sırada olduğunu görüyoruz.  Bu aşamada hangi sosyal medya kanalları üzerinden iletişim kuracağınız da önemli. Örneğin görsel ağırlıklı içerikler üretiyorsanız-üretmeniz gerekiyorsa- facebook ya da pinteresti tercih etmelisiniz.  Ancak B2B pazarlamada Linkedin’in sizin için çok önemli olduğunu da unutmamalısınız. Liknedin’de içerik paylaşmanın yanında gruplarda aktif olmak, yardımcı ya da değerli bir şeyler ekleyerek katkıda bulunabileceğiniz tartışmalarda bulunabilirsiniz.

Sosyal medya kanalları, web siteniz gibi blogların önemi de burada kendini kolaylıkla gösterebiliyor. İçeriklerinizin bloglarda yer alması, konuşulması, bloglardan içeriklerinize gelen yorumlar ve bu sayede yaratılan etkileşim firmanız için çok büyük önem taşımaktadır.
İçerik pazarlamanın durumunun 2013 yılı için oldukça parlak olduğu rahatlıkla söylenebilir. Ve  B2B pazarlayıcıları  gelecek yılda içerikle daha çok şey yapmayı dört gözle  bekliyorlar. İçerik bütçesi  ayrıca artırılacak ve B2B kurumları içerik üretimini artırmak için hem kurum içi hem dış kaynakları kullanıyor olacak.

Bu yazı oluşturulurken http://www.socialmediaexaminer.com/ sitesinden yararlanılmıştır.

No comments: