Monday, May 20, 2013

RÖPORTAJ: ÖZLEM TEKİN

'' Bütün sanatçı arkadaşlarım, toplum ne istiyorsa, o ara ne popülerse oradan besleniyorlar...''


- Uzun süren bir aranın ardından bu kez ‘’Kargalar’’la dinleyici ile buluşturdunuz. Kargalar’ı Özlem Tekin nasıl tanımlar? Nasıl bir albüm bulacak dinleyici?


Bir albümünü sözlerle anlatmak çok zor. Ama Kargalar, gerek sound olarak gerek içerik (sözler) olarak tam bir heavy metal albümü. Bu albümde yeni şarkıların yanı sıra, iki eski şarkının yeniden düzenlemesi ve de elektronik re-aranjeler var. Bütün sözler bana ait. Müzikleri ise Össan Deneçle birlikte yaptık. Güçlü sert ve duyarlı bir albüm. Kadına şiddet, doğa katliamı ve ikili ilişkilerde dile getirlimeyen pek çok mevzu söz konusu, ki bu da yaptığımız tarza çok uygun.

- Albüm kısa sürede pek çok olumlu eleştiri aldı. Sanki sizden beklenen albümü doğru zamanda yaptınız yine..


Hiçbir zaman derdim beklenti karşılamak olmadı. O an hangi müziği dinliyorsam ve ne yapmak istiyorsam, o şekilde yaşayıp, şarkılarımı o ruh haliyle yazıyıorum. Belki de bu yüzden olumlu eleştiriler alıyorum. Çünkü günümüzde bütün sanatçı arkadaşlarım, toplum ne istiyorsa, o ara ne popülerse oradan besleniyorlar. Bu da toplumun sanat ve müzik açısından kısır bir döngü içerisine girmesine neden oluyor.

 



- Özlem Tekin’i hiçbir zaman bir kalıba koyamadık…Hep dinamik, içinden geldiği gibi. Belki de müziğin sınır tanımazlığının en iyi örneklerindensiniz. Bir albüm hazırlamadan önce tarzına/çizgisine nasıl karar veriyorsunuz? Tek ölçüt içinizden neyin geldiği mi?

Kesinlikle öyle. Sevmediğim veya içime sinmeyen bir işe asla girişmem. O an ne istiyorsam, ne düşünüyorsam o şekilde çalışıyorum hep. Albüm öncesinde karar verme aşaması gibi bir şey söz konusu olmuyor. Zaten o an nasıl hissediyorsam şarkılar o ruh haliyle yazıyorum. Büyük planlar, araştırmalar yaparak bir işe girişmiyorum. Hepsi içimden geldiği gibi. Bence sanat planlanarak değil, hissederek, yaşanarak yapılır zaten.



- Sanatçı ruhunuzu sadece müzik alanında görmedik.. Bu zaman kadar pek çok başarılı oyunculuk deneyimlerinizde de izledik. Kimi zaman tiyatro sahnesinde bir müzikalde kimi zaman bir sinema filminde, bazen de bir dizide. Oyunculuk çalışmalarınız nasıl gidiyor?


Şu anda oyunculuk ikinci planda sayılabilir. Albüm yeni çıktı. Hedefimiz bolca konser vermek tabi ki. Ama bu oyunculuğu bıraktım demek değil. Bana gelen senaryoları okuyup değerlendiriyorum. Ama henüz işte bu diyebileceğim bir senaryo çıkmadı malesef.




'' Türk rock müziğini iki gömlek yukarı taşıyacak bir iş yaptığımızı biliyorum...''

 
- Albümün ilk klibini ‘’Kargalar’’a çektiniz. Powertürk Tv’nin klibi yayınlamaması geçtiğimiz günlerde gündeme geldi. Bu gerçekten bir sanatçıyı kırmıyor mu, üzmüyor mu? 
Kimse kimsenin klibini yayınlamak zorunda değil. Türk rock müziğini iki gömlek yukarı taşıyacak bir iş yaptığımızı biliyorum. Zaten izlemek isteyen açar internetten bulur, izler. Tabi ki emek verip aylarca uğraşıp, dünya standardında bir iş yapıp, böyle bir şey yaşamak insanı üzüyor. Zaten eleştirilere kulak asıp ona göre hareket eden biri olsam ben olmazdım. Bence bu çeşitliliği kucaklayamayanların sorunu.

- Şarkılar, klipler radyolarda / televizyonlarda yayınlansın ya da yayınlanmasın internet gerçeğinin içinde yaşıyoruz. Sosyal medyayı da aktif kullanan isimlerdensiniz. Sosyal medyanın müziğinize bir katkısı olduğunu düşünüyor musunuz?

Ben sosyal medyayı, özellikle de twitter'ı kişisel alan olarak kullanıyorum. Kişiselden kastım, sadece Özlem olarak kullanıyorum. Hayran kitlemi genişletmek için değil, ¨makara¨ yapmak için tabiri caizse. Sosyal medya inanılmaz hızlı değişen bir mecra. Takip etmek gerçekten çok zor. Müziğimi etkileyen bir kısmı yok ama müziğimin paylaşılmasında ve tanıtılmasında tabi ki sosyal medyadan yararlanıyorum.

- Bu albümle ilgili planlarınızı öğrenebilir miyiz?

Önümüzde bahar konserleri var. Üniversiteleri gezeceğiz doğal olarak. Yeni klip için görüşmelerimiz sürüyor(doğal olarak). Olabildiğince konser vererek Kargalar albümünü tanıtmak istiyoruz. Çünkü bu albüm show programlarına katılıp tanıtılacak bir türden değil. O yüzden olabildiğince çok konser verip, canlı performansımızla dinleyiciye ulaşmayı hedefliyoruz.


Röportaj: Ahmet ERTEN/Hayat Müzik/2013

No comments: