Tuesday, October 27, 2015

BLOGGERLARIN PR FİRMALARI İLE İMTİHANI

Halkla ilişkiler dinamiklerinin form değiştirdiği  günümüzde ne yazık ki bu sürece ayak uyduramayan çok sayıda pr firması var. Markalar bu pr firmaları ile nasıl bir mantıkta çalışıyor anlamak güç ama bir şekilde bu organizasyonlar varlıklarını sürdürmeye  devam ediyor. Bu firmaların en büyük problemi dijitalin önemli olduğunu kabul etseler dahi bu yönde yatırım yapmamaları ve bu yönde istihdam sağlamamaları.

Yazıya konu olan bu pr firmalarının dijital iletişimden anladıkları tek şey kazara ellerine geçmiş blog listelerine ilgili / ilgisiz bülten servis etmek. Evet ilgili/ilgisiz diyorum çünkü kategorizasyondan bir haberler. Müzik blogum Hayat Müzik sebebi ile günde onlarca bülten/davet maili alıyorum. Bu maillerin müzikle ilgili olması çok normal, buraya kadar bir problem yok ancak ‘’inşaat, gömlek,’’ mailleri alıp, üstüne bir de ‘’az önce gönderdiğim maili sayfanızda değerlendirebilir misiniz?’’ diye ısrar maili gelince sormadan geçemiyorum. ‘’Hangi sayfada değerlendirmem için yolladınız?’’ 

                Görsel: http://www.creampr.nl/event-celebrate-dressmas-with-boohoo-com/

İşte burada yazışma bitiyor. Çünkü markanın dijital iletişimini yapmak üzere görevlendirilmiş kişi hangi kişi ile hangi blog ile yazıştığını bile bilmiyor! Önemli olan herhangi bir yerde o içeriği yayınlatmak. Ben bu gömlek içeriğini hayatmuzik.com ‘da yayınlasam nasıl bir etki görebilecek marka?

Kurumsal hayatında blog iletişimi ile doğrudan ilgilenen biri olarak markaların iletişim stratejilerini belirledikleri ve onları temsil eden firmaları çok doğru seçmeleri gerektiğini ve bu blog iletişimini sadece mail/bülten gönderimle sınırlı tutmamalarının altını çizmek istedim. 

İyi bloglamalar!

3 comments:

kolay yemek tarifleri said...

Markalarin bloglari degerlendirirken kategorilere ayirmasi onlarinda yararina bence muzik ile ilgili bir bloga bebek urunu tanitimiyla ilgili bir yazi yolladiginda kac kisinin ilgisini cekecegi ise bir mumma degil elbette pr firmalari bu kadardami mantik yurutemiyor demekten alamiyorum kendimi cok yerinde bir yazi olmus Teşekkürler ..sesimiz olmusunuz :) saygılar

Evde Yazar said...

Çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Zira bana da geliyor öyle bültenler; çoğunda hitap yok, nezaket yok.. Birisine "ne yapmamı istiyorsunuz?" diye sordum. "Blogunuzda yayınlar mısınız?" dedi. "Neden?" dedim ısrarla, yanıt veremedi...
Gerçekten anlamsız çünkü yaptıkları şey, umarım tez zamanda ayılırlar :)
Sevgi ve selamlar...

Unknown said...

Çok haklısınız. Doğru yerde yayınlanmadıktan sonra içeriğin ne anlamı kalır ki.