Monday, November 16, 2015

PARAMI YÖNETEBİLİYORUM GÜNLÜĞÜ : FİNAL


Paramı Yönetebiliyorum günlüğümü adım adım blogumda sizinle paylaştım. Bu günlüğü bu yazı ile noktalayacağım. Bu yazıyı okuduğunuzda eğer halen ‘’Paramı Yönetebiliyorum’’dan haberdar değilseniz sizi buraya alayım.

Bu pratik eğitimler zinciri ile ne öğrendim? 
  • Aslında birikim yapmanın çok kazanmakla ilgisi olmadığını 
  • Herkesin – hatta öğrencinin bile- kazancı ile orantılı olarak birikim yapabileceğini 
  • Birikim yapmanın dönemsel bir çaba olmadığı aslında bir yaşam biçimi olduğunu 
  • Gelir/gider dengesi kurmanın bu çalışmanın en temel mantığı olduğunu 
  • Harcamaların devamlı olarak kontrolde tutulması gerektiğini, küçük ve göze gözükmeyen harcamaların asıl gider kalemini oluşturduğunu, bu nedenle bu harcamaları not almak gerektiğini uygulamalı şekilde öğrendim.

Bu süreçte neler yaptım? 

  • Eğitim giderlerini- yüksek lisans- ödemelerimi plan dahilinde zorlanmadan tamamladım.
  • Evde orta çaplı bir tadilat yaptırdım ve bunu da makul şekilde ödedim. 
  • Çocuğumun eğitim masrafları için bir fon oluşturdum ve buraya aylık makul bir rakam yatırmaya başladım. 
  • Evde gereksiz ve kullanılmayan- giderek de güncelliği kaybeden- teknolojik cihazlardan kurtuldum yani satararak paraya çevirdim. 
  • Kredi kartı harcamalarını azalttım ve olmazsa olmaz harcamalara odaklandım. (Ödemelerimi önem sıralamasına göre kategorize etmeyi başardım)
Bu haftalar/aylar sonra bu eğitim programı ile geleceğe daha bir güvenle bakmak, sürdürülebilir bir programa dahil olmak gerçekten çok güzeldi. Ben bu programda öğrendiklerimi imkan oldukça hayatıma entegre etmeye devam edeceğim. Ve unuttukça, tökezledikçe de sitedeki bilgilere, yeniliklere muhakkak göz atacağım.

No comments: